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In case of a power outage…

Industry: IT
 

Making the most of home office and home schooling, we helped Cyberpower initialize the evangelization and discoverability of electrical protection devices.

Making the most of home office and home schooling, we helped Cyberpower initialize the evangelization and discoverability of electrical protection devices.

40

Accesses to Website

60+

Interactions / Engagement

75%+

Quality Print Coverage

The Plan

Relaunching a company is never easy, especially while a global pandemic puts all major activities to stall. To create a high-impact storytelling, we developed multimedia / multiplatform content optimized with query relevant keywords that matched search intent and backlinks to prop discoverability driving interactions to engage current and potential customers.

Newsjacking the new normal to work and study at home, we deployed a Traditional and Digital PR campaign – the perfect match for off- page SEO actions to impact rankings within search engine results pages (SERPs), and raised awareness on the need to protect electrical home devices and how to achieve energy savings in domestic consumption derived from home office and home schooling.

In parallel, to command attention of B2B markets and the media, on CyberPower Data Center solutions, an event 4.0 was held, highlighting the importance of business continuity and an energy protection plan for critical mission infrastructures during the journey to digital transformation for the new normal. The event attracted 10 media / organic influencers attendees and 18k social reach through Digital PR.

Through quality backlinks, and hashtag strategies to reinforce discoverability (inbound marketing), CyberPower’s powerful messages were amplified –as an expert voice, designer and manufacturer of high-quality line of award-winning power solutions and the value it provides to its markets-, and highlighted to what makes CyberPower unique through its competitive differentiators, boosting eWOM / buzz marketing and its owned media was nurtured reinforcing its on-page SEO.

Results

The campaign and the event catapulted CyberPower into the B2C/ B2B spotlight, putting it on the radar of influential press, –Mundo EjecutivoEl GraficoMundo TI and ComputerWorld Mexico, radio MVS Noticias, current and  potential customers and competitors.

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Micro-Influenciadores Orgánicos

de los nichos de tecnología, educación, marketing y negocios, asistieron virtualmente a la masterclass, mismos que impulsaron el conocimiento sobre el Skilling Center de Tecmilenio, así como su credibilidad como experto en el desarrollo de competencias digitales.

+48K

Personas Alcanzadas Orgánicamente,

quienes estuvieron expuestas al contenido sobre desarrollo web y desarrollo UX publicado por los micro influenciadores, lo que aumentó la concientización sobre los cursos del Skilling Center y las oportunidades potenciales de conversión.

+100

Interacciones Sociales

(me gusta, compartidos, comentarios) con el contenido (posts) publicado por los micro influenciadores, lo que ayudó a Tecmilenio a mejorar su reputación como institución enfocada en la innovación educativa, la formación permanente y el aprendizaje constante.

+80

Interacciones Sociales

a través del hashtag #ProgramadorEsBEDUxCDC, las cuales impulsaron el conocimiento sobre el Skilling Center de Tecmilenio, potenciaron su alcance y visibilidad, y ayudaron a identificar oportunidades de conversión.

Cabe señalar que, actualmente, los cursos de Desarrollo Web y Desarrollo UX se encuentran entre los más demandados de los productos del Skilling Center.

Nota: Los resultados de este proyecto de micro influencia digital corresponden a un periodo de 45 días.

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